Utrzymanie i Rozwój systemu SAP
26 października 2022
Rozbudowując dzisiejsze systemy informatyczne projektujemy je przez pryzmat zmian organizacyjnych, automatyzacji czy korzyści płynących ze zoptymalizowanych procesów. Systemy te stanowią odzwierciedlenie struktur przedsiębiorstw, a kluczowym założeniem jest maksymalne wykorzystanie zasobów we wszystkich obszarach firmy. Z tej perspektywy uwidacznia się także złożoność wdrażanych systemów ERP, które z pozornie autonomicznych elementów tworzą zintegrowaną całość.
Coraz częściej jednak widzimy konieczność skupienia się nie tylko na samym wdrożeniu czy dbałości o bieżące funkcjonowanie, lecz także na utrzymywaniu wdrożonych struktur w przyszłości oraz dopasowywanie do zmieniających się w zawrotnym tempie wymagań. Często bowiem żaden element w przedsiębiorstwach nie ewoluuje tak szybko, jak szeroko postrzegane technologie IT, obejmujące także rozbudowane systemy ERP. Coraz więcej przedsiębiorców jest już świadomych i zdaje sobie sprawę jak istotnym elementem jest nie tylko utrzymanie i rozwój, ale także ciągłość wsparcia funkcjonujących struktur przez wyszkolonych specjalistów.
Zmiany i rozwój są nieodłącznym elementem planowania w każdym przedsiębiorstwie. W tym kontekście Utrzymanie i Wsparcie to nie tylko codzienność, ale także i przyszłość. Utrzymanie na wysokim poziomie wydajności nieustannie ewoluujących systemów wydaje się bez usług wspierających praktycznie niemożliwe i stanowi znaczne zagrożenie dla codziennego funkcjonowania oraz zarządzania ryzykiem. Nieserwisowane na bieżąco systemy stają się z czasem zbyt kosztowne do restrukturyzacji i jedynym uzasadnionym ekonomicznie rozwiązaniem jest wdrożenie nowego systemu od początku.
Jednak firmy podobnie jak pracujący w nich ludzie to także zestawy indywidualnych potrzeb. Przystosowanie się do wymogów środowiska biznesu to jeden z istotnych elementów, lecz dostosowanie do własnej niepowtarzalnej specyfiki jest równie ważnym działaniem. Wyzwaniem znacznie wykraczającym poza standard użytkowania gotowych elementów systemu. Optymalną odpowiedzią na powyższe wymogi jest wykorzystanie doświadczenia i kompetencji zaufanego partnera, dla którego wsparcie, wypracowanie wspólnego spojrzenia jest równie istotnym elementem współpracy, jak instalacje, parametryzacje czy uwarunkowania techniczne.
IPOPEMA Business Consulting – jak możemy Ci pomóc?
SAP wsparcie
- doradztwo i wsparcie dotyczące codziennego użytkowanych systemów,
- źródło wiedzy w zakresie obsługiwanych systemów i rozwiązań,
- najlepsze praktyki obejmujące standard oprogramowania,
- propozycje i wdrażanie nowych rozwiązań,
- przeprowadzanie szkoleń dla użytkowników,
- serwis i utrzymanie narzędzi Business Intelligence,
- indywidulane podejście do optymalizacji funkcjonujących systemów,
- wsparcie w fazie testów aplikacji.
SAP utrzymanie
- portal Help desk – obsługa zgłoszeń dostępna online,
- usługa 24/7 – obsługa bieżących problemów, awarii krytycznych,
- serwis i utrzymanie działających systemów w zakresie funkcjonalnym oraz technicznym,
- modyfikacje i dopasowywanie systemów,
- szkolenia z dedykowanych rozwiązań i funkcjonalności,
- wsparcie użytkowników końcowych na każdym etapie,
- najwyższy poziom świadczenia usług w oparciu o umowę SLA.
SAP small development
- doświadczony zespół konsultantów i własny zespół developerów ABAP,
- projektowanie aplikacji SAP FIORI,
- rozwój, diagnostyka, konfiguracja,
- budowanie od podstaw rozwiązań konstruowanych zgodnie z Twoimi potrzebami,
- wsparcie w testach, wdrożeniach mniejszych funkcjonalności,
- projektowanie interfejsów,
- upgradey, migracje danych, backupy,
- przygotowywanie dokumentacji technicznej oraz instrukcji użytkownika.
SAP techniczne wsparcie systemu
- analiza słabych punktów infrastruktury IT przy jednoczesnym wskazaniu optymalnych rozwiązań,
- diagnostyka miejsca awarii i szybki czas reakcji - zminimalizowane ryzyko przestojów,
- ocena stanu technicznego oraz wydajności systemu,
- rollouty – przenoszenie systemów z siedziby głównej do oddziałów,
- monitorowanie i konfiguracje systemów,
- migracje, eksporty, migracje do chmury,
- integracje SAP-a z zewnętrznymi systemami,
- tworzenie kopii zapasowych.
SAP konsulting Subject Matter Expertów
- indywidulane podejście w celu uzyskania optymalnych rozwiązań,
- propozycje optymalizacji i modyfikacji użytkowanych systemów,
- opracowywanie strategii IT w oparciu o architekturę systemów ERP,
- projektowanie infrastruktury IT,
- audyty wdrożonych systemów ERP,
- zarządzanie projektami przy wykorzystywaniu najskuteczniejszych metodologii.
Dlaczego warto?
Korzystanie z usług wspierających systemy informatyczne sprawia, iż możesz koncentrować się na budowie i rozwoju przedsiębiorstwa. W pełnym poczuciu bezpieczeństwa i pewności, że jeden z kluczowych elementów funkcjonowania jest zabezpieczony i stale nadzorowany przez zaufany zespół doświadczonych specjalistów.
Sprawdzony i wiarygodny partner, w przypadku wystąpienia awarii czy sytuacji krytycznych, gdy zapewnienie ciągłości funkcjonowania i przywrócenie poprawnego działania jest priorytetem i wymierną wartością, pozwala skupić się na szybkim i skutecznym rozwiązaniu problemów, minimalizując ryzyko przestojów i zapewniając maksymalnie szybki czas reakcji.
IPOPEMA Business Consulting – zobacz kim jesteśmy.
Jesteśmy Złotym Partnerem SAP i jedną z 12 firm na świecie z certyfikatem SAP Recognized Expertise w obszarze Supply Chain Planning and Logistics. Jako jedni z pierwszych w Polsce realizowaliśmy wdrożenia S/4HANA. Aktualnie prowadzimy jeden z największych projektów w Europie Środkowej w obszarze SAP Analytics Cloud, a wdrażane przez nas projekty otrzymują SAP Innovation Awards. Oferujemy pełne portfolio produktów SAP oraz usług wspierających, z uwzględnieniem wszystkich etapów, od audytu aplikacji, dostawę licencji, usługi przygotowania i wdrożenia, usług szkoleniowych, serwisu i wsparcia użytkowników, po rozwój oprogramowania.