IBC KSEF

Narzędzie składa się z dwóch modułów możliwych do wdrożenia w całości lub osobno - IBC KSEF Sprzedaż i IBC KSEF Zakupy. Rozwiązania są dostępne zarówno dla systemu SAP ERP ECC oraz SAP S/4HANA.

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to platforma umożliwiająca wymianę elektroniczną faktur pomiędzy podmiotami zarejestrowanymi w Polsce.

Od stycznia 2022 r. każdy przedsiębiorca ma możliwość wystawiania i odbierania faktur VAT w ramach Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Rozwiązanie obecnie jest dobrowolne - w dalszym ciągu istnieje możliwość wystawiania i odbierania faktur w dotychczasowej formie, poza KSeF.

Od lutego (przedsiębiorcy, których wartość sprzedaży przekracza 200 mln zł) i kwietnia 2026 (pozostałe podmioty), wysyłanie faktur sprzedaży do platformy KSeF stanie się obowiązkowe.

Platforma KSeF przyjmuje tylko faktury ustrukturyzowane tzn. faktury wystawione w formie elektronicznej w postaci pliku/komunikatu XML zgodnie z wymogami Ministerstwa Finansów. Faktura musi zawierać dane obligatoryjne a dodatkowo można też przesyłać dane opcjonalne (w zależności od typu faktury).

Główne zalety:

  • Skrócenie czasu zwrotu VAT z 60 do 40 dni,
  • Dostarczenie faktury do platformy KSeF oznacza dostarczenie do nabywcy,
  • Usprawnienie i zwiększenie bezpieczeństwa rozliczeń między kontrahentami,
  • Platforma pełni równocześnie rolę archiwum przez 10 lat od wystawienia faktury,
  • Zlikwidowanie konieczności udostępniania struktury JPK_FA,
  • Automatyzacja i przyspieszenie procesu obiegu faktur,
  • Brak konieczności wystawiania duplikatów faktur.

Odpowiedzią na zmiany prawne jest rozwiązanie przygotowane przez naszą firmę o nazwie IBC KSEF

IBC KSEF Sprzedaż

wysyłka faktur sprzedaży z SAP do KSeF

Zobacz więcej

IBC KSEF Zakupy

pobieranie faktur zakupu z KSeF do SAP lub do Tungsten ReadSoft Process Director AP

Zobacz więcej

IBC KSEF Sprzedaż

Narzędzie pozwala na wysyłkę faktur sprzedaży zarejestrowanych w systemie SAP (w module SD i FI) do platformy KSeF.

Podstawowe funkcje to:

  • Wyszukiwanie i filtrowanie dokumentów planowanych do wysłania do KSeF, wysłanych do KSeF, wstrzymanych, błędnych, itp.,
  • Walidacja faktur przed wysyłką do KSeF,
  • Możliwość wysyłki ręcznej lub automatycznej (w tle) do KSeF,
  • Pobranie UPO (Urzędowe Potwierdzenie Odbioru),
  • Śledzenie dokumentu (kto i kiedy wysłał do KSeF),
  • Wyświetlenie obrazu faktury (format faktury ustrukturyzowanej XML oraz podgląd HTML, według wzoru Ministerstwa Finansów),
  • Autoryzacja poprzez token,
  • Automatyczne monitorowanie i informowanie wskazanych osób o błędach transferu.

System wysyłki faktury ustrukturyzowanej

IBC KSEF Zakupy

Narzędzie służy do pobierania faktur zakupu z platformy KSeF i tworzenia na tej podstawie dokumentów wstępnie wprowadzonych w SAP, faktur zakupu w narzędziu Tungsten ReadSoft Process Director AP (transakcja /COCKPIT/1) lub w zewnętrznym systemie workflow.

Podstawowe funkcje to:

  • Pobranie ręczne lub automatyczne (w tle),
  • Utworzenie dokumentu wstępnie wprowadzonego w SAP, faktur zakupu w narzędziu Tungsten ReadSoft Process Director AP (transakcja /COCKPIT/1) lub w zewnętrznym systemie workflow, w oparciu o dane faktury ustrukturyzowanej XML,
  • Podpięcie pod dokument w SAP lub Tungsten ReadSoft, faktury ustrukturyzowanej XML oraz wizualizacji obrazu faktury w postaci HTML (według wzoru Ministerstwa Finansów),
  • Raport dokumentów pobranych (data i godzina pobrania, Nr KSeF faktury, informacje o dostawcy, informacje o statusie pobrania),
  • Autoryzacja poprzez token,
  • Automatyczne monitorowanie i informowanie wskazanych osób o błędach pobrania.

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Wejdź na nasz webinar.

Wchodzę

Dlaczego Ipopema Business Consulting?

Liderem obszaru jest Radosław Tartas

Posiadam ponad 25-letnie doświadczenie w realizacji projektów informatyczno-doradczych. Zanim w 2009 r. dołączyłem do zespołu IPOPEMA Business Consulting, pracowałem w IBM Polska i ComputerLand (obecnie Sygnity). Przez ten czas współpracowałem z firmami z branży finansowej, transportowej, produkcyjnej i telekomunikacyjnej. Specjalizuję się w systemach wspierających zarządzanie przedsiębiorstwem.

W ramach realizowanych projektów budowałem narzędzia do skanowania, OCR i elektronicznego obiegu dokumentów, tworzyłem koncepcje wsparcia IT dla Centrów Usług Wspólnych oraz realizowałem wdrożenia integracji systemów ERP z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF). Moje kompetencje obejmują również procesy w zakresie finansów, księgowości i logistyki oraz systemy finansowo-księgowe klasy ERP (Oracle e-Business Suite, SAP).

Posiadam certyfikaty Project Management Professional (PMP), PRINCE2 Foundation, ITIL Foundation. Jestem absolwentem podyplomowego studium zarządzania projektami Szkoły Głównej Handlowej.

Znalazłeś moduł dla siebie?
A może szukasz jeszcze innych rozwiązań?

Napisz do nas

Inne rozwiązania SAP, które usprawnią Twój biznes

SAP S/4HANA

Sprawdź

Zarządzanie Łańcuchem Dostaw

Sprawdź

Automatyzacja Procesów

Sprawdź

Napisz do nas!

Formularz został wysłany.
Wkrótce się z Tobą skontaktujemy.

Formularz nie został wysłany, popraw dane.

Proszę wpisać imię i nazwisko

Proszę wpisać e-mail lub numer telefonu

Proszę wpisać treść pytania

Administratorem podanych przez Panią/Pana danych osobowych jest IPOPEMA Business Consulting Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Próżnej 9, 00-107 Warszawa.

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych następuje wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane pytanie lub w innych sprawach, w których Pani/Pan kontaktuje się z nami wykorzystując formularz kontaktowy. Jeśli ma Pani/Pan jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas danych osobowych, czy praw jakie Pani/Panu w związku z tym przysługują, prosimy o wiadomość e-mail na adres daneosobowe@ipopema.pl.

Podstawą prawną przetwarzania przez nas Pani/Pana danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora, jakim jest właściwa obsługa naszych Klientów oraz potencjalnych Klientów, w tym udzielanie odpowiedzi na kierowane do nas pytania (tj. art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., dalej: „RODO”). Dane osobowe mogą być przez nas przekazane wyłącznie do podmiotów świadczących na naszą rzecz usługi wsparcia w tym usługi księgowe, kadrowe oraz IT przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umów zawartych z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora.

Pani/Pana dane osobowe będą wykorzystywane przez nas przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale ich niepodanie łączy się z brakiem możliwości otrzymania odpowiedzi na zadane pytanie. Ma Pani/Pan prawo żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, ograniczenia ich przetwarzania. Ma Pani/Pan prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania. W celu realizacji jednego ze swoich praw, prosimy o kontakt z nami przy wykorzystaniu podanego wyżej adresu mailowego lub pisemnie na adres siedziby Administratora. Bezpieczeństwo Pani/Pana danych jest dla nas priorytetem, jednak w przypadku uznania, że przetwarzając dane naruszamy przepisy RODO, ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Czytaj więcejZwiń