IBC KSEF
Narzędzie składa się z dwóch modułów możliwych do wdrożenia w całości lub osobno - IBC KSEF Sprzedaż i IBC KSEF Zakupy. Rozwiązania są dostępne zarówno dla systemu SAP ERP ECC oraz SAP S/4HANA.
Krajowy System e-Faktur (KSeF) to platforma umożliwiająca wymianę elektroniczną faktur pomiędzy podmiotami zarejestrowanymi w Polsce.
Od stycznia 2022 r. każdy przedsiębiorca ma możliwość wystawiania i odbierania faktur VAT w ramach Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).
Rozwiązanie obecnie jest dobrowolne - w dalszym ciągu istnieje możliwość wystawiania i odbierania faktur w dotychczasowej formie, poza KSeF.
Od lutego (przedsiębiorcy, których wartość sprzedaży przekracza 200 mln zł) i kwietnia 2026 (pozostałe podmioty), wysyłanie faktur sprzedaży do platformy KSeF stanie się obowiązkowe.
Platforma KSeF przyjmuje tylko faktury ustrukturyzowane tzn. faktury wystawione w formie elektronicznej w postaci pliku/komunikatu XML zgodnie z wymogami Ministerstwa Finansów. Faktura musi zawierać dane obligatoryjne a dodatkowo można też przesyłać dane opcjonalne (w zależności od typu faktury).
Główne zalety:
- Skrócenie czasu zwrotu VAT z 60 do 40 dni,
- Dostarczenie faktury do platformy KSeF oznacza dostarczenie do nabywcy,
- Usprawnienie i zwiększenie bezpieczeństwa rozliczeń między kontrahentami,
- Platforma pełni równocześnie rolę archiwum przez 10 lat od wystawienia faktury,
- Zlikwidowanie konieczności udostępniania struktury JPK_FA,
- Automatyzacja i przyspieszenie procesu obiegu faktur,
- Brak konieczności wystawiania duplikatów faktur.
Odpowiedzią na zmiany prawne jest rozwiązanie przygotowane przez naszą firmę o nazwie IBC KSEF
IBC KSEF Zakupy
pobieranie faktur zakupu z KSeF do SAP lub do Tungsten ReadSoft Process Director AP
Zobacz więcejIBC KSEF Sprzedaż
Narzędzie pozwala na wysyłkę faktur sprzedaży zarejestrowanych w systemie SAP (w module SD i FI) do platformy KSeF.
Podstawowe funkcje to:
- Wyszukiwanie i filtrowanie dokumentów planowanych do wysłania do KSeF, wysłanych do KSeF, wstrzymanych, błędnych, itp.,
- Walidacja faktur przed wysyłką do KSeF,
- Możliwość wysyłki ręcznej lub automatycznej (w tle) do KSeF,
- Pobranie UPO (Urzędowe Potwierdzenie Odbioru),
- Śledzenie dokumentu (kto i kiedy wysłał do KSeF),
- Wyświetlenie obrazu faktury (format faktury ustrukturyzowanej XML oraz podgląd HTML, według wzoru Ministerstwa Finansów),
- Autoryzacja poprzez token,
- Automatyczne monitorowanie i informowanie wskazanych osób o błędach transferu.
IBC KSEF Zakupy
Narzędzie służy do pobierania faktur zakupu z platformy KSeF i tworzenia na tej podstawie dokumentów wstępnie wprowadzonych w SAP, faktur zakupu w narzędziu Tungsten ReadSoft Process Director AP (transakcja /COCKPIT/1) lub w zewnętrznym systemie workflow.
Podstawowe funkcje to:
- Pobranie ręczne lub automatyczne (w tle),
- Utworzenie dokumentu wstępnie wprowadzonego w SAP, faktur zakupu w narzędziu Tungsten ReadSoft Process Director AP (transakcja /COCKPIT/1) lub w zewnętrznym systemie workflow, w oparciu o dane faktury ustrukturyzowanej XML,
- Podpięcie pod dokument w SAP lub Tungsten ReadSoft, faktury ustrukturyzowanej XML oraz wizualizacji obrazu faktury w postaci HTML (według wzoru Ministerstwa Finansów),
- Raport dokumentów pobranych (data i godzina pobrania, Nr KSeF faktury, informacje o dostawcy, informacje o statusie pobrania),
- Autoryzacja poprzez token,
- Automatyczne monitorowanie i informowanie wskazanych osób o błędach pobrania.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Wejdź na nasz webinar.
Wchodzę
Dlaczego Ipopema Business Consulting?
-
ponad 15 lat
jako Złoty Partner SAP
oraz Platynowy Partner Tungsten Automation -
ponad 200
zrealizowanych projektów wdrożeń,
upgrade, roll-out systemu SAP -
ponad 100
zrealizowanych projektów wdrożeń,
upgrade, roll-out systemów Tungsten -
ponad 80
kierowników projektów, architektów,
konsultantów i programistów -
ponad 50
firm, dla których świadczymy
usługi utrzymania systemów SAP i Tungsten -
ponad 30
krajów, w których
realizowaliśmy projekty
Liderem obszaru jest Radosław Tartas
Posiadam ponad 25-letnie doświadczenie w realizacji projektów informatyczno-doradczych. Zanim w 2009 r. dołączyłem do zespołu IPOPEMA Business Consulting, pracowałem w IBM Polska i ComputerLand (obecnie Sygnity). Przez ten czas współpracowałem z firmami z branży finansowej, transportowej, produkcyjnej i telekomunikacyjnej. Specjalizuję się w systemach wspierających zarządzanie przedsiębiorstwem.
W ramach realizowanych projektów budowałem narzędzia do skanowania, OCR i elektronicznego obiegu dokumentów, tworzyłem koncepcje wsparcia IT dla Centrów Usług Wspólnych oraz realizowałem wdrożenia integracji systemów ERP z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF). Moje kompetencje obejmują również procesy w zakresie finansów, księgowości i logistyki oraz systemy finansowo-księgowe klasy ERP (Oracle e-Business Suite, SAP).
Posiadam certyfikaty Project Management Professional (PMP), PRINCE2 Foundation, ITIL Foundation. Jestem absolwentem podyplomowego studium zarządzania projektami Szkoły Głównej Handlowej.
Znalazłeś moduł dla siebie?
A może szukasz jeszcze innych rozwiązań?
Napisz do nas
Napisz do nas!
Administratorem podanych przez Panią/Pana danych osobowych jest IPOPEMA Business Consulting Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Próżnej 9, 00-107 Warszawa.
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych następuje wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane pytanie lub w innych sprawach, w których Pani/Pan kontaktuje się z nami wykorzystując formularz kontaktowy. Jeśli ma Pani/Pan jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas danych osobowych, czy praw jakie Pani/Panu w związku z tym przysługują, prosimy o wiadomość e-mail na adres daneosobowe@ipopema.pl.
Podstawą prawną przetwarzania przez nas Pani/Pana danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora, jakim jest właściwa obsługa naszych Klientów oraz potencjalnych Klientów, w tym udzielanie odpowiedzi na kierowane do nas pytania (tj. art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., dalej: „RODO”). Dane osobowe mogą być przez nas przekazane wyłącznie do podmiotów świadczących na naszą rzecz usługi wsparcia w tym usługi księgowe, kadrowe oraz IT przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umów zawartych z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora.
Pani/Pana dane osobowe będą wykorzystywane przez nas przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale ich niepodanie łączy się z brakiem możliwości otrzymania odpowiedzi na zadane pytanie. Ma Pani/Pan prawo żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, ograniczenia ich przetwarzania. Ma Pani/Pan prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania. W celu realizacji jednego ze swoich praw, prosimy o kontakt z nami przy wykorzystaniu podanego wyżej adresu mailowego lub pisemnie na adres siedziby Administratora. Bezpieczeństwo Pani/Pana danych jest dla nas priorytetem, jednak w przypadku uznania, że przetwarzając dane naruszamy przepisy RODO, ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Czytaj więcejZwiń